sâmbătă, 18 ianuarie 2014

























MIHAIL COȘULEȚU
Turnul
ulei/pânză; 115 x 150 cm
Un asemenea titlu poate fi pretextul ideal pentru un autoportret sau pentru ceea ce s-ar numi imagine autoreferențială. Ceea ce nu am dorit să fie este o buclă paralelă cu propria producție artistică. Provocarea lansată prin intermediul acestui titlu mă obligă la o condensare a inventarului meu stilistic astfel încât să nu omit ceva esențial sau să ofer o imagine incompletă, orice ar putea însemna asta. Metaforele spațiale se mențin pe durata ultimilor mei ani de producție artistică și, în lucrarea de față, le avem redate în cel mai reprezentativ, ostentativ și chiar redundant mod. Aparent un defect, redundanța are pentru lumea mea paralelă un rol deosebit de important. Aceasta nu este un simplu atribut, ci este însăși cauza, elementul constitutiv fundamental al alternativei mele paralele.

Redundanța fertilă din perspectivă agricolă are menirea de a stopa orice încercare de speculă metaforică plecând de la imaginea dată, fertilitatea nu este altceva decât promisiunea unei existențe prelungite într-un mediu izolat. Încerc să ofer toate informațiile și toate resursele pentru ca ocupanții spațiilor mele să poată supraviețui independent de mine.”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu